We willen dat je blij bent met je aankoop! Mocht iets niet helemaal goed zijn of wil je van gedachten veranderen, dan helpen we je graag met een retour. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe dat werkt.
Wie kan retourneren?
Iedereen die bij ons een aankoop doet, kan een product terugsturen binnen 14 dagen na ontvangst.
Welke producten kun je retourneren?
Helaas, kunnen op kleur gemaakte artikelen niet geretourneerd worden.
Is de kleur niet zo mooi als gehoopt? Maak dan gebruik van onze Histor Kleurbedenktijd. Koop jouw nieuwe kleur en vraag de garantie aan via het formulier.
Hoe werkt retourneren?
1 Log in op Histor.nl, ga naar je ‘Bestelgeschiedenis’ en selecteer de order. Geef vervolgens aan welke items je wilt retourneren en waarom. Op kleur gemengde artikelen mogen niet worden geretourneerd.
Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je bevestigingsmail, je kunt vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt.
2 Je ontvangt een retournummer per e-mail binnen 2 werkdagen nadat wij jouw retouraanvraag hebben ontvangen. Noteer het nummer op het adreslabel op je retourformulier dat je in de doos vindt.
Geen retourformulier ontvangen? Download deze hier.
3 Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos. Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven. Voor schade door onjuiste verpakking of transport van het retourpakket is Histor niet verantwoordelijk. Neem contact op met onze klantenservice indien je vragen hebt over het juist verpakken van je retourpakket.
4 Bevestig het adreslabel met het ingevulde retournummer op je pakket. Geef je pakket af bij het pakketpunt naar je keuze, bijvoorbeeld PostNL.
Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour worden afgehandeld.
Retourkosten zijn voor eigen rekening.
5 Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen. Bewaar de Track & Trace code die je van het pakketpunt hebt ontvangen goed, want jij bent zelf verantwoordelijk voor de goede aankomst bij Histor. Je ontvangt binnen 14 dagen je geld retour, op de door jou gebruikte betaalwijze, nadat wij je producten in goede staat ontvangen hebben.
Wie betaalt de verzendkosten?
Retourkosten zijn voor eigen rekening.
Terugbetaling
PPG stort het door jou betaalde bedrag terug via de betaalmethode waarmee we je betaling ontvangen hebben, zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben en deze binnen de retourtermijn van 14 dagen valt. PPG zal binnen 14 dagen na verwerking van het retourpakket je betaling crediteren.
Ruilen of vervangen
Wil je een andere kleur? Maak dan gebruik van Histor Kleurbedenktijd. Koop jouw nieuwe kleur en vraag de garantie aan via het formulier. De oude kleur kan je inleveren bij een
Wil je een ander product, maat of heb je een klacht? Neem contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000.
Heb je vragen?
We helpen je graag! Veelgestelde vragen over retouren kan je ook vinden op onze FAQ pagina.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact met ons op via ons contactformulier, of bel ons op: 088 - 490 0000.
