Hier vind je de meest gestelde vragen die wij bij Histor krijgen over bestellingen, levering en retouren.
Webshop vragen
Op onze kluswijzers en bij onze verfproducten vindt je een verfcalculator. Hiermee bereken je snel hoeveel verf je nodig hebt. Dat voorkomt dat je teveel bestelt en dit is ook beter voor het milieu.
In je winkelmandje kun je nog wijzigen wat je wilt. Na je betaling maken we je bestelling voor je op maat, je kunt deze daarna niet meer annuleren. Wel heb je uiteraard het recht om je bestelling te retourneren. Let op: op kleur gemaakte artikelen zijn niet te retourneren.
Niet veel thuis? We kunnen je bestelling bezorgen bij een PostNL afhaalpunt naar jouw keuze. Je kunt dit aangeven tijdens het bestellen. Een complete lijst met alle PostNL afhaalpunten vind je hier.
Werkwijze bestellen Histor ColorTester:
- Ga naar het product dat je wil bestellen
- Maak een keuze uit de kleur en de inhoud
- Bestel
- Wil je meer kleuren of producten bestellen? Kies dan voor verder winkelen en herhaal de stappen 1 t/m 3.
- Kies bestelling afronden wanneer je alle gewenste kleuren en producten hebt toegevoegd
- Maak een account aan om je bestelling af te ronden. Heb je al een account? Log dan in op je account.
- Controleer je bestelling en vul je gegevens in.
- Betalen en afronden; Kies hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDEAL of Creditcard. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ en via de veilige omgeving van je bank kun je de bestelling betalen en afronden.
Een bestelling plaatsen is simpel. Kies het product in de kleur die je mooi vind, bevestig de kleur en klik op de bestelbutton.
Kies voor 'verder winkelen' wanneer je meerdere producten of kleuren wilt bestellen. Bij elke kleur herhaal je hetzelfde proces.
Als je alle kleuren bevestigd hebt, klik je op de button 'Bestelling afronden' en kun je je gegevens invullen voor de verzending en de betaling.
Mocht je onze producten liever in een bouwmarkt willen kopen? Dat kan! De producten en testers zijn ook in de winkel verkrijgbaar. Kijk op de website van jouw bouwmarkt voor de dichtsbijzijnde winkel bij jou in de buurt.
Of een artikel bij de betreffende bouwmarkt daadwerkelijk op voorraad is, kunnen we niet garanderen.
Wil je zekerheid? Bestel dan je product of tester op Histor.nl.
Jazeker, via Histor.nl kun je als consument Histor colortesters bestellen in diverse kleuren. De colortesters zijn te bestellen in potjes van 250ml en in eenvoudig, verplaatsbare stickers.
Je kunt een account aanmaken en onze producten bestellen, echter richt onze site zich op consumenten, vandaar dat wij alleen prijzen inclusief BTW tonen. Wil je Histor voor je bedrijf vekopen? Neem dan contact op met onze Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).
Bij ons voor 20:00 uur besteld is dezelfde dag verzonden via PostNL. We doen ons best je bestelling zo snel mogelijk af te leveren of te bezorgen bij het PostNL afhaalpunt dat je gekozen hebt.
Let op: Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd.
Tijdens feestdagen gelden tevens afwijkende bezorgtijden en beperkte capaciteit.
Bestellingen die op vrijdag na 20.00 uur of in het weekend worden gedaan, worden door ons verwerkt en op maandag verstuurd met PostNL. Bestellingen die tijdens feestdagen worden gedaan worden de eerstvolgende werkdag verzonden. We zijn hierbij afhankelijk van de bezorgopties van PostNL.
Wij kunnen helaas alleen leveren aan adressen in Nederland, we leveren niet in België of andere landen.
Direct na het plaatsen van je bestelling, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Zodra het pakketje ons magazijn heeft verlaten, ontvang je van PostNL een email met track&trace gegevens. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je geen mail ontvangen en heb je geen account - kijk ook even in je 'spam' folder.
Ook ontvang je na het versturen van ons een mail met jouw factuur. Deze kun je ook terugvinden in je bestelgeschiedenis inclusief je orderstatus.
Bestel je op werkdagen voor 20.00 uur ’s avonds, dan doen we onze best de eerstvolgende dag je bestelling te verzenden via PostNL. Op de exacte bezorgtijd heeft Histor geen invloed.
Let op: wij zijn afhankelijk van PostNL voor de bezorging. Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd. Bezorgingen kunnen incidenteel tot maximaal 5 werkdagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Alle producten die we aanbieden zijn doorgaans op voorraad. Het kan voorkomen dat er een product tijdelijk niet op voorraad is, dit wordt dan duidelijk aangegeven op de productpagina waar je het product in je winkelmandje kan toevoegen.
We checken voor de zekerheid voordat je de bestelling afrondt nogmaals de voorraad van de producten in je winkelmandje, zodat je niet voor verrassingen komt te staan
Bezorgen
Je bestelling kan thuis, op je werk of bij een PostNL afhaalpunt worden bezorgd. We bieden voor een kleine extra bijdrage tevens de mogelijkheid om je bestelling extra vroeg op te halen op een selectie PostNL afhaalpunten. Deze worden in het bestelproces aangegeven. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Bezorgen is inderdaad gratis bij Histor. We rekenen voor het bezorgen naar je huis, werk of PostNL afhaalpunt geen verzendkosten. Alleen voor de optie 'extra vroeg ophalen' betaal je 1,99 euro per bestelling.
De link om je pakketje via PostNL te kunnen traceren mailen we je als je bestelling ons distributiecentrum verlaat. Heb je geen mail in het opgegeven mailadres kijk dan in je 'spam' folder. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Betalen
Ja, onze website richt zich op consumenten. Alle genoemde prijzen zijn daarom weergegeven inclusief btw.
Wij bieden je de betaalopties iDEAL en creditcard, door onze samenwerking met Adyen kun je gebruik maken van alle Nederlandse banken en de bekende creditcard maatschappijen.
Ja dit kan, je kiest dan voor betalen met je creditcard. Het bedrag wordt van je creditcard afgeschreven nadat de producten zijn afgeleverd.
Je rekent tijdens het bestellen je aankoop meteen af en betaalt via je eigen bank in een vertrouwde internet betaalomgeving.
Je kiest tijdens het bestellen van je aankoop voor creditcard en vult op een beveiligde pagina je betaalgevens in. We zorgen dan voor de correcte afhandeling bij je bank- of creditcardorganisatie. Je betaling wordt pas afgeschreven als je bestelling is geleverd.
Je kunt betalen met eurocard/mastercard en met Visa card.
Retouren
SNEL RETOUR STUREN
1 Log in op Histor.nl, ga naar je ‘Bestelgeschiedenis’ en selecteer de order. Geef vervolgens aan welke items je wilt retourneren en waarom. Op kleur gemengde artikelen mogen niet worden geretourneerd.
Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je bevestigingsmail, je kunt vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en het e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt.
2 Je ontvangt een retournummer per e-mail binnen 2 werkdagen nadat wij jouw retouraanvraag hebben ontvangen. Noteer het nummer op het adreslabel op je retourformulier dat je in de doos vindt.
Geen retourformulier ontvangen? Download deze hier.
3 Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos. Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven. Voor schade door onjuiste verpakking of transport van het retourpakket is Histor niet verantwoordelijk. Neem contact op met onze klantenservice indien je vragen hebt over het juist verpakken van je retourpakket.
4 Bevestig het adreslabel met het ingevulde retournummer op je pakket. Geef je pakket af bij het pakketpunt naar je keuze, bijvoorbeeld PostNL.
Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour worden afgehandeld.
Retourkosten zijn voor eigen rekening.
5 Zorg dat je je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebt opgestuurd. Bewaar de Track & Trace code die je van het pakketpunt hebt ontvangen goed, want jij bent zelf verantwoordelijk voor de goede aankomst bij Histor. Je ontvangt binnen 14 dagen je geld retour, op de door jou gebruikte betaalwijze, nadat wij je producten in goede staat ontvangen hebben.
Helaas, kunnen op kleur gemaakte artikelen niet geretourneerd worden.
Is de kleur niet zo mooi als gehoopt? Maak dan gebruik van onze Histor Kleurbedenktijd. Koop jouw nieuwe kleur en vraag de garantie aan via het formulier.
Je kunt je bestelde artikelen alleen retour zenden na aanmelding op de website via jouw account. Je ontvangt bij het indienen van ons een RMA-nummer (retournummer) die je op het adreslabel dient te vermelden. Op het adreslabel vind je het adres waar je je retourzending naartoe kunt sturen. Je mag zelf kiezen welke verzender je wilt gebruiken voor het retoursturen.
Je kunt je bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren, binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop. Dit regel je via je gebruikersaccount op Histor.nl of via de link in de orderbevestigingsmail. Let op; je kunt alleen ongeopende verpakkingen retourneren en je kunt geen op kleur gemaakte producten retourneren.
Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen niet in behandeling worden genomen. Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden of neem contact op met klantenservice@histor.nl.
Let op: plak bij het retourneren van meerdere pakketten per pakket/doos een sticker met het retournummer (RMA nummer). Alleen zo kan je retour worden afgehandeld.
Ja, je geeft bij het retourneren aan welke producten en welke hoeveelheid je wilt retourneren. Dit kan dus ook een deel van je bestelling zijn.
PPG stort het door jou betaalde bedrag terug via de betaalmethode waarmee we je betaling ontvangen hebben, zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben en deze binnen de retourtermijn van 14 dagen valt. PPG zal binnen 14 dagen na verwerking van het retourpakket je betaling crediteren.
Als je retour is verwerkt vind je je retournota tussen je overige facturen in Mijn Histor.
Een ingediende retourmelding kan niet worden geannuleerd, maar als we vervolgens geen pakket retour ontvangen, zal er ook geen creditering plaatsvinden.
- Je kunt je bestelde producten bij ons retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
- Een retour aanmaken kan alleen via de website, via jouw Bestelgeschiedenis waarin je de betreffende order opzoekt
- Retourneren kan alleen als het product compleet is en in de originele verpakking zit en voorzien wordt van een retournummer (RMA-nummer).
- Pak de te retourneren producten goed in, in de originele doos en verpakking.
- Zet verf altijd rechtop en zorg dat loze ruimtes zijn opgevuld zodat de verpakking niet gaat schuiven.
- Zorg dat we je pakket binnen 14 dagen na de retourmelding hebben ontvangen.
- Retourzendingen zonder retournummer of buiten de termijnen kunnen niet in behandeling worden genomen! Voor meer informatie, zie onze algemene verkoopvoorwaarden op histor.nl of neem contact op met klantenservice@histor.nl
Zie 'Hoe werkt retourneren bij Histor?' voor het aanmaken van een retour.
Heb je als gast besteld? Klik dan op de retour-link in je bevestigingsmail, je kunt vervolgens retourneren met behulp van je ordernummer en e-mailadres waarmee je de order geplaatst hebt.
Producten dienen per post retourgestuurd te worden vanaf een door jou gekozen verzendlocatie. Afgeven bij ons magazijn kan niet.
De producten die je wilt retourneren kun je in de originele verpakking retourneren. Let op; dit kan alleen indien je een RMA-nummer (retournummer) hebt aangemaakt op de site (zie ook 'Hoe werkt retourneren bij Histor') en deze vermeldt op de verpakking. Je vindt de details over hoe dit werkt ook op het retourformulier dat in de doos bij je bestelling is bijgevoegd.
Probleem met bestelling
Heb je niet alle artikelen ontvangen? Wij verdelen bij grotere bestellingen je producten over meerdere pakketjes. Mis je iets, neem dan contact op met de Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).
Neem contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). Zij vragen je vervolgens om een foto te maken van de beschadiging en die naar ons te mailen, onder vermelding van je bestelgegevens.
Heb je het verkeerde product geleverd gekregen? Ook dit kun je via je Mijn Histor retourneren naar ons, zodat wij je kunnen voorzien van de juiste producten of je geld kunnen retourneren. Geef het bestelde (maar niet ontvangen) product op als retour en geef als reden 'verkeerd geleverd product'.
Heb je een (technische) klacht over het product dat je besteld hebt, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief)
Facturen
We mailen je de factuur toe nadat de bestelling verzonden is. Je vindt je factuur ook als PDF in je Mijn Histor omgeving (alleen als je een account hebt aangemaakt), zodat je deze makkelijk terug kunt vinden voor al je bestellingen. In de factuur staat wat we hebben geleverd en hoe je hebt betaald.
Als je bestelling is verzonden wordt je factuur automatisch aangemaakt. De gegevens op de factuur kun je daarom niet meer aanpassen.
Onze webshop is gericht op consumenten, vandaar dat we geen zakelijke account bieden. Schilders en onderhoudsbedrijven kunnen voor professionele verf en verfbenodigdheden terecht bij Sigma.
We verzenden facturen per mail, wel kan je al je facturen op Mijn Histor vinden en vanaf daar zelf downloaden of printen.
Je factuur wordt opgemaakt en automatisch getoond bij je bestelling nadat je bestelde producten door PostNL bij ons distributiecentrum zijn opgehaald. Je ontvangt deze tevens per e-mail.
Klacht/probleem met de verf
Een klacht of probleem kun je altijd melden bij het verkooppunt waar je de verf hebt gekocht. Het verkooppunt zal de klacht in behandeling nemen en kunnen indien nodig met ons overleggen over een mogelijke oplossing. Wij zijn op werkdagen altijd van 08.30 tot 17.00 bereikbaar, dus vaak kunnen we het direct met het verkooppunt bespreken wanneer je in de winkel bent, waardoor het vaak snel opgelost kan worden.
Mijn Histor & Mijn gegevens
Mijn Histor is de centrale plek op onze website waar je al je gegevens overzichtelijk bij elkaar hebt. Denk aan je inlog- en persoonlijke gegevens en alles rondom je bestellingen.
Overige vragen webshop
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Als fabrikant werken wij uit eigen fabriek met originele basisverven en kleurpigmenten. We leveren al onze kleuren, gemaakt op onze eigen mengmachines uit eigen fabriek. Hierdoor kunnen we de kwaliteit garanderen die je van ons mag verwachten voor onze Histor verf, lakken en testers.
Tip: Heb je een technische vraag of klacht over het product dat je besteld hebt dan kijken wij graag hoe we je kunnen helpen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Tip: Heeft u uw bestelling beschadigd ontvangen of met verkeerde inhoud, kijk dan onder het kopje "Probleem met bestelling" wat u het beste kunt doen.
Is uw vraag hier niet beantwoord neemt u dan contact met ons op via telefoon: 088-490 0000. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 17 uur. U kunt ons ook een mail sturen via onze contactpagina.
Andere vraag?
Andere vragen over kleuren vind je:
Wil je liever persoonlijk anwoord? Neem dan contact met ons op door te bellen naar: 088-4900000 of stuur ons een mail via info@histor.nl.
