Histor webshop - Veelgestelde vragen
 
 
 
 
 
 
 





















 
 


    



    

Webshop vragen

Vraag over onze webshop? Hoe het zit met bestellen, betalen of retourneren? Je vindt hier alle informatie.

Bestellen & levering

Welke afhaalpunten hebben jullie?

Niet veel thuis? We kunnen je bestelling bezorgen bij een PostNL afhaalpunt naar jouw keuze. Je kunt dit aangeven tijdens het bestellen. Een complete lijst met alle PostNL afhaalpunten vind je hier.
 

Hoe werkt het bestellen via een bouwmarkt?

In samenwerking met een aantal bouwmarkten bieden we je de mogelijkheid om de bestelling via hun website te doen. Klik je op het logo van die bouwmarkt dan kun je je bestelling afronden via hun webshop. Of een artikel bij de betreffende bouwmarkt daadwerkelijk op voorraad is, kunnen we niet garanderen. De inhoud van de website van de bouwmarkt is niet in ons beheer. Het volledige assortiment Histor-producten vindt je alleen op Histor.nl.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Histor?

We werken samen met PostNL en hun netwerk van afhaalpunten. Je kunt geen bestellingen ophalen bij Histor zelf.

Hoe werkt het bestelproces?

Bestellen bij Histor werkt zo:
1 Zoek je product in ons assortiment of gebruik de kluswijzer voor advies
2 Voeg de gewenste producten toe aan je winkelwagentje
Zoek het artikel dat je wilt kopen en leg het in je winkelwagentje. Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wilt bestellen, klik je op ‘Ga verder naar bestellen’.
3 Maak een account aan (niet verplicht, wel handig). Heb je al een account? Log dan in op je account.
4 Bestelling controleren
Regel de verzending van je bestelling. Kies voor bezorgen of afhalen en geef daarbij aan waar we je bestelling moeten bezorgen.
5 Betalen en afronden
Kies hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDEAL of Creditcard. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ en via de veilige omgeving van je bank kun je de bestelling betalen en afronden. 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Histor.nl?


Een bestelling plaatsen is simpel, zoek in ons assortiment de producten die je nodig hebt, kies de kleur & de hoeveelheid en voeg ze toe aan je winkelmandje. Weet je niet precies wat je nodig hebt, bekijk dan onze kluswijzer.

Hoe weet ik hoe veel verf ik nodig heb?

Op onze kluswijzers en bij onze verfproducten vindt je een verfcalculator. Hiermee bereken je snel hoeveel verf je nodig hebt. Dat voorkomt dat je teveel bestelt en is ook beter voor het milieu.

Ik ben mijn track en trace kwijt

De link om je pakketje via PostNL te kunnen traceren mailen we je als je bestelling ons distributiecentrum verlaat. Heb je geen mail in het opgegeven mailadres kijk dan in je 'spam' folder. Ook in je Mijn Histor account kun je deze code vinden onder 'bestellingen', zodat je je pakketje alsnog kunt volgen via PostNL. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

kan ik als consument bij Histor verf bestellen?

Jazeker, via Histor.nl kun je als consument verf en verfbenodigdheden direct bestellen

kan ik als bedrijf bij Histor verf bestellen?

Je kunt een account aanmaken en verf bestellen, echter onze site richt zich op consumenten, vandaar dat wij alleen prijzen inclusief BTW tonen. Voor vragen hierover kun je contact opnemen met onze Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).

Welke kleuren verf bieden jullie allemaal?

Wij bieden het complete assortiment Histor producten en mengen meer dan 1250 kleuren op maat. Niet elk product is in elke kleur te verkrijgen, daarom tonen we bij elke lak of verf de kant en klare en de kleuren op maat zodat je gemakkelijk je kleur kunt kiezen.

Is wit hetzelfde als RAL9010 of RAL9003?

Nee dat zijn verschillende wittinten. Wij bieden je het complete Histor assortiment, inclusief wittinten. Ral9010 (zuiver wit) en RAL9001 (cremewit) bieden wij ook.

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?

In je winkelmandje kun je nog wijzigen wat je wilt. Na je betaling maken we je bestelling voor je op maat, je kunt deze daarna niet meer annuleren. Wel heb je uiteraard het recht om je bestelling te retourneren.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Momenteel is het erg druk, vandaar dat het tijdelijk langer kan duren voor je je bestelling ontvangt. We doen ons best je bestelling zo snel mogelijk af te leveren of te bezorgen bij het PostNL afhaalpunt dat je gekozen hebt. Bij de optie 'extra vroeg ophalen' is deze al in de ochtend af te halen op de aangegeven tijd.

Let op: Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd.
  • Bezorgingen kunnen incidenteel tot 5 werkdagen duren.
  • Bij feestdagen gelden tevens afwijkende bezorgtijden. 

Hoe zit het met bestellingen gedaan in het weekend of tijdens feestdagen?

Bestellingen die op vrijdag na 20.00 uur of in het weekend worden gedaan, worden door ons verwerkt en op maandag verstuurd en op dinsdag afgeleverd. Bestellingen die tijdens erkende feestdagen worden gedaan worden de eerstvolgende werkdag verzonden. We zijn hierbij afhankelijk van de bezorgopties van PostNL.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen

Heb je niet alle artikelen ontvangen? Wij verdelen bij grotere bestellingen je producten over meerdere pakketjes. Mis je iets, neem dan contact op met de Histor klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief).

Leveren jullie ook in het buitenland?

Wij kunnen helaas alleen leveren aan adressen in Nederland, we leveren niet in Belgiƫ of andere landen.

Welke bezorgopties bieden jullie?

Je bestelling kan thuis, op je werk of bij een PostNL afhaalpunt worden bezorgd. We bieden voor een kleine extra bijdrage tevens de mogelijkheid om je bestelling extra vroeg op te halen op een selectie PostNL afhaalpunten. Deze worden in het bestelproces aangegeven. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Hebben jullie echt geen bezorgkosten?

Bezorgen is inderdaad gratis bij Histor. We rekenen voor het bezorgen naar je huis, werk of PostNL afhaalpunt geen verzendkosten. Alleen voor de optie 'extra vroeg ophalen' betaal je 1,99 euro per bestelling.

Wat is de status van mijn bestelling?

Via e-mail ontvang je een link om je pakketje te traceren via de site van PostNL. Deze link kun je ook via je Mijn Histor account vinden. Deze informatie is afkomstig van PostNL en hierop heeft Histor geen invloed. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je geen mail ontvangen en heb je geen account - kijk ook even in je 'spam' folder.

Wat zijn de levertijden?

Bestel je op werkdagen voor 20.00 uur ’s avonds, dan doen we onze best de eerstvolgende dag je bestelling af te leveren of af te kunnen laten halen. Op de exacte bezorgtijd heeft Histor geen invloed. 

Let op: wij zijn afhankelijk van PostNL voor de bezorging. Ook al is de bezorgzekerheid van PostNL 98%, het is geen garantie dat een bestelling de eerstvolgende dag wordt afgeleverd. Bezorgingen kunnen incidenteel tot maximaal 5 werkdagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op. 

Zijn de producten op voorraad?

Alle producten die we bieden zijn op voorraad. We checken voor de zekerheid voordat je de bestelling afrondt nogmaals de voorraad van de producten in je winkelmandje, zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Betalen & klantvoordeel

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, onze website richt zich op consumenten. Alle genoemde prijzen zijn daarom weergegeven inclusief btw.

Kan ik korting krijgen?

We tonen op de website de actuele prijzen en bieden hierbij ook regelmatig kortingen aan. Ook hebben we combideals, dit zijn combinaties van producten die we met extra voordeel aanbieden, denk aan een verf met de juiste kwast of roller erbij. Histor behoudt zich het recht voor om prijzen en actieprijzen aan te passen.

Meer weten over kortingen, acties, kortingscodes, combideals en andere aanbiedingen op Histor.nl? Kijk dan op https://www.histor.nl/acties

Hoe werken kortingscodes?

Heb je van ons een kortingscode ontvangen? Deze kun je tijdens het bestelproces invoeren, de korting wordt dan meteen verwerkt. Een kortingscode is slechts eenmalig geldig en is niet overdraagbaar. Let er op dat kortingscodes altijd een vervaldatum hebben. Na deze datum is de kortingscode niet meer geldig.

Meer weten over kortingen, acties, kortingscodes en aanbiedingen op Histor.nl? Kijk dan op https://www.histor.nl/acties

Hoe kom ik aan een kortingscode?

Histor werkt met verschillende kortingscodes die je als (mogelijke) klant van ons kunt ontvangen. Bijvoorbeeld als je je inschrijft voor onze inspiratieve e-mail nieuwsbrief via de 'ontvang e-mail updates'- button onderaan de pagina's.

Meer weten over kortingen, acties, kortingscodes en aanbiedingen op Histor.nl? Kijk dan op https://www.histor.nl/acties

Welke betaalmethoden bieden jullie?

Wij bieden je de betaalopties iDEAL en creditcard, door onze samenwerking met Adyen kun je gebruik maken van alle Nederlandse banken en de bekende creditcard maatschappijen

 

Kan ik ook achteraf betalen?

Ja dit kan, je kiest dan voor betalen met je creditcard. Het bedrag wordt van je creditcard afgeschreven nadat de producten zijn afgeleverd.

Hoe werkt betalen met iDEAL?

Je rekent tijdens het bestellen je aankoop meteen af en betaalt via je eigen bank in een vertrouwde internet betaalomgeving.

Hoe werkt betalen met creditcard?

Je kiest tijdens het bestellen van je aankoop voor creditcard en vult op een beveiligde pagina je betaalgevens in. We zorgen dan voor de correcte afhandeling bij je bank- of creditcardorganisatie. Je betaling wordt pas afgeschreven als je bestelling is geleverd.

Met welke creditcards kan ik betalen?

Je kunt betalen met eurocard/mastercard en met Visa card.

Facturen

Waar vind ik mijn factuur?

We mailen je de factuur toe nadat de bestelling verzonden is. Je vindt je factuur ook als PDF in je Mijn Histor omgeving (alleen als je een account hebt aangemaakt), zodat je deze makkelijk terug kunt vinden voor al je bestellingen. In de factuur staat wat we hebben geleverd en hoe je hebt betaald.

Kan ik een factuur wijzigen?

Als je bestelling is verzonden wordt je factuur automatisch aangemaakt. De gegevens op de factuur kun je daarom niet meer aanpassen.

Kan ik een zakelijke factuur krijgen?

Onze webshop is gericht op consumenten, vandaar dat we geen zakelijke account bieden. Schilders en onderhoudsbedrijven kunnen voor professionele verf en verfbenodigdheden terecht op www.Sigma.nl/professional

Kan ik een papieren factuur krijgen?

Nee, we verzenden facturen per mail en je kunt ze op Mijn Histor vinden en downloaden of printen.

Klacht/probleem met de verf

Ik heb een klacht/probleem met jullie verf.

Een klacht of probleem kun je altijd melden bij het verkooppunt waar je de verf hebt gekocht. Het verkooppunt zal de klacht in behandeling nemen en kunnen indien nodig met ons overleggen over een mogelijke oplossing. Wij zijn op werkdagen altijd van 08.30 tot 17.00 bereikbaar, dus vaak kunnen we het direct met het verkooppunt bespreken wanneer je in de winkel bent, waardoor het vaak snel opgelost kan worden.

Mijn Histor & Mijn gegevens

Wat is Mijn Histor?

Mijn Histor is de centrale plek op onze website waar je al je gegevens overzichtelijk bij elkaar hebt. Denk aan je inlog- en persoonlijke gegevens en alles rondom je bestellingen.

Wanneer zie ik mijn factuur?

Je factuur wordt opgemaakt en automatisch getoond bij je bestelling nadat je bestelde producten door PostNL bij ons distributiecentrum zijn opgehaald. Je ontvangt deze tevens per e-mail.

Overige vragen webshop

Hoe zit het met garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Als fabrikant werken wij uit eigen fabriek met originele basisverven en kleurpigmenten. We leveren al onze kleuren, gemaakt op onze eigen mengmachines uit eigen fabriek. Hierdoor kunnen we de kwaliteit garanderen die je van ons mag verwachten voor onze Rambo beits, olie en lakken. 

Tip: Heb je een technische vraag of klacht over het product dat je besteld hebt dan kijken wij graag hoe we je kunnen helpen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088 - 490 0000 (lokaal tarief). 

Ik heb een klacht

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Tip: Heeft u uw bestelling beschadigd ontvangen of met verkeerde inhoud, kijk dan onder het kopje "Retouren" wat u het beste kunt doen.

Hoe kan ik contact opnemen met Histor?

Is uw vraag hier niet beantwoord neemt u dan contact met ons op via telefoon: 088-490 0000. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 17 uur. U kunt ons ook een mail sturen via onze contactpagina.